Glavna navigacijaNavigacija po kategorijahGlavna vsebina

S P O R O Č I L O  Z A  J A V N O S T

Intenzivno vlaganje v cene izdelkov in trajnostni razvoj

dm: v prodajalnah dnevno 10 % več strank

Skupina Avstrija in države v koncernu:

  • Intenzivno vlaganje v cene izdelkov v vseh 12 državah
  • Povečanje nakupov za + 15,9 % dnevno - 967.708 nakupov v 1.910 prodajalnah
  • Podnebna in okoljska bilanca kot vodilo za ekološko trajnost
  • 150 milijonov evrov za privlačne prodajalne, tehnologije prihodnosti in še posebej za trajnostne koncepte

Slovenija:

  • Skoraj 14% rast  prodaje
  • Investicije usmerjene v odpiranje novih in prenavljanje prodajaln

Salzburg/Dunaj 23. oktober 2023. Pri dm drogerie markt v skupini Avstrija in države v koncernu, kamor sodi tudi Slovenija, so preteklo poslovno leto (oktober–september) zaznamovale štiri ključne teme: V prvi vrsti izrazita prizadevanja za ublažitev rasti cen, odločni koraki v smeri zmanjševanja ekološkega odtisa, 150 milijonov evrov vreden investicijski program, namenjen privlačnosti prodajaln, tehnologijam prihodnosti in trajnostnim konceptom ter aktivne kampanje za osveščanje glede pomembnih tematik. Med njimi izstopa denimo večmesečna kampanja Žensko zdravje, ki je potekala v vseh državah.

Izvrsten razvoj skupine Avstrija in povezane države

V dm beležijo zelo uspešno poslovno leto 2022/23. V kar 1.910 prodajalnah (+ 64 lokacij ali + 3,5 %) skupine (Bosna in Hercegovina, Bolgarija, Italija, Hrvaška, Severna Makedonija, Avstrija, Romunija, Srbija, Slovaška, Slovenija, Češka in Madžarska) so dosegli promet v višini 4.505 milijonov evrov – kar predstavlja dvig za 23,1 odstotka. Na promet je vplivalo predvsem močno povečano število nakupov.  V povprečju so dnevno izdali 967.708 računov (+ 15,9 %). Preračunano na posamezno lokacijo in na dan dm danes s 516 izdanimi računi na prodajalno dnevno sprejme 58 strank (+ 12,8 %) več kot pred enim letom. Da so temu povečanemu prometu lahko kos, gre zahvala 2.971 novim sodelavkam in sodelavcem – na dan 30. septembra je bilo v dm skupini zaposlenih 28.132 oseb.

Martin Engelmann, predsednik mednarodne uprave dm, je ponosen na dosežke gospodarske družbe v preteklih dvanajstih mesecih. Ob tem je povedal, da je pozitivno povezovanje strank in dm-a omogočilo, da so svoja lastna sredstva vlagali v cene izdelkov in obenem razvijali tudi trajnostno naravnanost – v ekološkem in tehnološkem smislu ter še posebej na poti nadaljnjega poglabljanja odnosa s strankami.

V Sloveniji skoraj 14% rast prodaje

Tudi v Sloveniji je poslovno leto 2022/2023 podjetje dm drogerie markt zaključilo uspešno in ustvarilo 197 milijonov evrov prometa, kar predstavlja 13,76-odstotno rast glede na predhodno poslovno leto. Uspešen razvoj so omogočile naložbe v še večjo privlačnost ponudbe, torej v najboljše razmerje med kakovostjo in ceno, ter v nadaljnji razvoj prodajaln in storitev. Za investicije je podjetje v Sloveniji namenilo več kot 8 milijonov evrov in ob koncu poslovnega leta (30.09.2023) imelo 104 poslovalnice v 58 slovenskih krajih ter zaposlovalo 941 ljudi. V lanskem poslovnem letu so v Sloveniji odprli 3 nove prodajalne in izpeljali 13 prenov prodajaln, ki omogočajo še prijetnejšo nakupovalno izkušnjo.

Človečnost in ozaveščenost v dm komunikaciji

Nenehna usmerjenost na dejanske potrebe strank se odraža v številnih vidikih dm komunikacije. Njeni postulati so veselje, lahkotnost in zaupanje, obenem pa spodbujanje medčloveškega sožitja, odgovorno ravnanje z naravnimi viri, pa tudi to, da prisluhnemo svojim lastnim potrebam.

Kot trgovec s pretežno ženskimi strankami in 94 odstotki žensk med zaposlenimi je dm v zadnjem poslovnem letu v ospredje svoje komunikacije postavil večmesečno kampanjo ozaveščanja na temo ženskega zdravja. Največja tovrstna kampanja je potekala v vseh dvanajstih državah skupine in je zajemala različne vidike omenjene tematike: od telesnega zdravja do duhovnega življenja in duševnih potreb, prireditev za zaposlene, javnih forumov, možnostih za svetovanja v prodajalnah, potujočega avtobusa v Avstriji, prispevkov strokovnjakov v reviji za stranke ACTIVE BEAUTY, digitalnih vsebin v živo ter usklajevanja poklicnega, družinskega življenja in partnerstva.

Investicije v višini 150 milijonov € s poudarkom na prodajalnah in tehnologiji

Poslovno leto 2022/23 pri dm-u ni bilo zaznamovano le z investiranjem v cene izdelkov. V skupini Avstrija in povezane države je bilo investicijam v prihodnost namenjenih več kot 150 milijonov evrov. S 118 milijoni evrov je največji delež pripadel nadaljnjemu razvoju mreže prodajaln, s skupno 29 milijoni evrov pa je temu sledil vložek v logistiko in infrastrukturo informacijske tehnologije (IT).

Nova podoba prodajaln za še prijetnejšo atmosfero

V visokem proračunu, namenjenemu mreži prodajaln – letno je prenovljenih približno 10 % lokacij – se odražajo tudi pomembni mejniki nadaljnjega razvoja podobe prodajaln: Postavitveni in oblikovni elementi, ki jih stranke lahko čustveno doživijo, jasna razporeditev asortimana po principu posameznih območij in široki prehodi skupaj z nižjimi policami zagotavljajo optimalen pregled in orientacijo. Na novo zasnovan lepotni otok predstavlja osrednjo točko lepotnega asortimana in stranke vabi, da se pri njem zadržijo in izdelke preizkusijo. Vseskozi dodajajo nove module in jih vključujejo pri vsaki prenovi prodajalne. Tako je 230 lokacij v skupini Avstrija in povezane države že opremljenih z novim lepotnim območjem. V  naslednjih letih načrtujejo, da bodo z nadaljnjimi elementi postopoma opremili več kot 500 prodajaln. Poleg tega bodo z barvitim, prijaznim in privlačnim videzom polepšali fasade.

Pri okoljsko-energetskem razvoju so si za cilje zadali  od leta 2025 vsaj 30 odstotkov vseh novih komponent iz recikliranega materiala, do leta 2040 pa bodo vse umetne mase, uporabljene pri opremljanju prodajalne, iz 100 odstotkov recikliranega materiala.

Tehnologije prihodnosti za učinkovitost in storitve

dm drogerie markt že od nekdaj stremi k vlogi vodilnega med inovacijami na področju trgovine. Podjetje kot mednarodno prisoten trgovec, na primer za premagovanje jezikovnih preprek, že uporablja nove možnosti umetne inteligence (UI): IT-strokovnjaki tako lahko svojim sodelavcem svetujejo v vseh jezikih dm skupine.

V prvih prodajalnah testirajo uporabo robotov, ki po zaprtju trgovine skenirajo police in evidentirajo primanjkljaj ter tako nudijo pomembno podporo pri inventuri. V času soočanja s pomanjkanjem delavcev na trgu delavne sile bodo tovrstne tehnologije v prihodnosti omogočale, da bodo obstoječi sodelavci lahko na voljo za osebni stik in svetovanje kot tudi za druge storitve, pri katerih jih tehnologija ne more nadomestiti.

Nove tehnologije omogočajo, da se izdelkom spreminja dizajn: dm zato vlaga v nove blagajniške optične čitalnike, ki bodo lahko prebrali nevidne črtne kode.

Izpopolnjena strategija večkanalne prodaje (OCR) z velikim digitalnim dosegom

dm s svojo spletno trgovino deluje v skladu s strategijo večkanalne prodaje, ki načrtuje tesno prepletanje vseh digitalnih in stacionarnih nakupnih poti, storitev in komunikacijskih kanalov. dm aplikacija in drugi formati, kot je nakupovanje v živo, so uporabni in inovativni gradniki povezovalnega sistema. Spletna trgovina tako nima zgolj vloge samostojnega prodajnega kanala, temveč deluje kot podaljšek prodajnih polic ter nudi pomembne informacije tudi tistim strankam, ki nakupujejo v prodajalnah.

Doživeti delo drugače: dm drogerie markt

Močna blagovna znamka delodajalca zahteva nenehne pobude in stalno razvijanje ukrepov za usklajevanje potreb sodelavcev s potrebami podjetja. Pri dm-u jim to uspeva predvsem zato, ker okvirne pogoje lahko sooblikujejo osebe z vseh področij dela. Stik in povezanost ustvarijo predvsem prek iniciativ, prilagojenih željam sodelavk in sodelavcev. V akcijah, ki potekajo po vseh državah, izpostavljajo vedno nove poudarke. Naj bodo to »Mednarodni tedni zdravja« ali »Teden trajnostnih impulzov«: dm namensko ustvarja priložnosti za neposredno vpletenost v teme, ki spodbujajo osebno življenjsko ravnovesje, obenem pa so pomembne tudi z družbenega vidika. Zadnja anketa med sodelavci leta 2022 je tako denimo pokazala, da 90 odstotkov vseh dm sodelavcev svoje delo doživlja kot smiselno in se zaveda, da kot posamezniki pomembno prispevajo k uspešnosti podjetja.

Odgovorno ravnanje z viri za lepšo prihodnost

Skrbno ravnanje s kakršnimikoli viri je podlaga za dm-ov vodilni položaj na področju cen. Obenem pa je to v času pomanjkanja neizogibno tudi z ekološkega in družbenega vidika. Od surovin in energije do zemljišč, na področju oblikovanja asortimana in pri odtisu notranjih procesov ali pa tudi pri uporabi človeške delovne sile: Pri dm-u bolj kot kdajkoli gledajo na to, da s svojim delovanjem prispevajo k lepši prihodnosti.

Podnebna in okoljska bilanca

Posebno pomembno vlogo pri skrbi za prihodnost imajo pri dm-u inovacije, in sicer z namenom zmanjšanja okoljskega odtisa. Da bi pridobili veljavno evidenco tega odtisa, sta bili v vseh 14 državah celotne dm skupine izdelani podnebna in okoljska bilanca. Poskrbeli sta za presenetljive rezultate in s tem dali tudi povod za nadaljnje ukrepanje. Izkazalo se je na primer, da ima pot zaposlenih na delovno mesto večji vpliv na emisije CO kot poraba energije v prodajalnah, skladiščih in upravnih stavbah. Prav zato že razvijajo programe za spodbujanje uporabe javnega prevoza, souporabe avtomobilov in koles.

Nove tehnologije in optimizacija v dm logistiki

V okviru pregledanih področij (»obseg 1 in 2«) je bil največji ogljični odtis po pričakovanjih zabeležen v logistiki. Poleg testov z električnimi vozili in vozili na vodik dm skupaj s svojimi logističnimi partnerji še vedno stavi na visoke standarde pri emisijskih razredih motorjev z notranjim izgorevanjem. Poleg tega številne posamične optimizacije procesov prispevajo k povečanju učinkovitosti in zmanjšanju emisij: boljši dostop do mesta za raztovarjanje blaga v prodajalnah in večja prilagodljivost glede časa dostave omogočajo boljšo izkoriščenost tovornjaka. Transporti izdelkov različnih proizvajalcev do logističnega centra se usklajujejo po konceptih Milk Run (vzpostavitev dobav ravno ob pravem času) in na vhodnem območju skrbijo za optimalno izkoriščenost nakladalnih zmogljivosti. Oskrba več držav prek povezovanja več dm logističnih centrov omogoča bolj povezan in izkoriščen transport. Nenazadnje pa se optimizacija logističnih procesov začne že med oblikovanjem izdelkov dm blagovnih znamk, če na ta način lahko na primer povečajo zmogljivost palete in površin tovornjaka.

Ekološka električna energija (pridobljena iz obnovljivih virov) in geotermika namesto nafte in plina

Že leta 2008 so v Avstriji v skoraj vseh prodajalnah (z izjemo tistih, pri katerih je oskrba z elektriko mogoča zgolj prek najemodajalca), logističnem centru Enns in dialogicumu (centrali) v Salzburgu začeli uporabljati izključno električno energijo s certificiranim ekološkim poreklom. Do leta 2023 so ta koncept razširili na vseh dvanajst držav skupine Avstrija in povezane države. Poleg tega s solarnimi napravami, geotermiko in toplotnimi črpalkami na površinsko obsežnih lokacijah, ki so v lasti dm-a, skrbijo za vedno večji delež zelene energije – plin uporabljajo samo še kot rezervno opcijo v primeru motenj oskrbe z električno energijo ali njenem izpadu. Ambiciozen program jih zavezuje k prenehanju uporabe fosilnih virov energije tudi v mreži dm prodajaln. Naslednji korak so partnerstva s proizvajalci ekološke električne energije (pridobljene iz obnovljivih virov), ki za potrebe dm-a omogočajo dodatne zmogljivosti.