Izdelki brez mikroplastike
Že leta 2014 je dm izboljšal formulacije vseh negovalnih izdelkov dm znamk, ki jih je mogoče splakniti in izprati, ter plastične mikrodelce nadomestil z naravnimi surovinami. Da bi strankam zagotovili še večjo preglednost, je na izdelkih tudi oznaka "Brez mikroplastike" (nem. »ohne Mikroplastik«). Stranke, ki izberejo izdelke s to oznako, so tako lahko prepričane, da ti ne vsebujejo sintetičnih polimerov. To so plastične spojine, ki se med drugim uporabljajo kot sredstva za zgoščevanje izdelkov.
Več kot 700 izdelkov dm znamk, kot so Balea, Balea MEN, SUNDANCE, ebelin, Jessa, babylove in SEINZ, je že označenih z oznako »Brez mikroplastike in vodotopnih sintetičnih polimerov«.
Izdelki brez mikroplastike
- Blagovna znamka: alverde NATURKOSMETIK; Ime izdelka: Šampon v prahu za suho umivanje las, 20 g; Cena: 3,95 €; Osnovna cena: 20 g (19,75 € za 100 g); Samo v spletni trgovini grafika, dm znamka grafika; 4 od 5 zvezdic pri 6 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalno3,95 €20 g (19,75 € za 100 g)Dobavljivo
- Blagovna znamka: Balea PROFESSIONAL; Ime izdelka: Šampon s keratinom in peptidi za lomljive in poškodovane lase KERATIN REPAIR, 250 ml; Cena: 1,45 €; Osnovna cena: 250 ml (0,58 € za 100 ml); dm znamka grafika; 4,11 od 5 zvezdic pri 100 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalno1,45 €250 ml (0,58 € za 100 ml)Dobavljivo
- Blagovna znamka: Balea; Ime izdelka: Osvežujoč gel za tuširanje Natural Beauty z divjo vrtnico in breskvijo, 250 ml; Cena: 1,40 €; Osnovna cena: 250 ml (0,56 € za 100 ml); dm znamka grafika, Verpackung größer/gleich 70% Recyclinganteil Grafik; 4,451 od 5 zvezdic pri 102 oceni; Razpoložljivost: Status rdeč Ni na voljo na spletu, Status siv Izberite dm prodajalno1,40 €250 ml (0,56 € za 100 ml)Ni na voljo na spletu
- Blagovna znamka: Balea med; Ime izdelka: Univerzalni losjon za umivanje ULTRA SENSITIVE, 300 ml; Cena: 1,95 €; Osnovna cena: 300 ml (0,65 € za 100 ml); dm znamka grafika, Verpackung größer/gleich 70% Recyclinganteil Grafik; 4,463 od 5 zvezdic pri 147 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalno1,95 €300 ml (0,65 € za 100 ml)Dobavljivo
- Blagovna znamka: Balea MEN; Ime izdelka: MEN gel za prhanje 4 v 1 GOLDEN INTENSE, 300 ml; Cena: 0,80 €; Osnovna cena: 300 ml (0,27 € za 100 ml); dm znamka grafika; 4,777 od 5 zvezdic pri 103 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalno0,80 €300 ml (0,27 € za 100 ml)Dobavljivo
- Blagovna znamka: Balea; Ime izdelka: Šampon za lase brez leska z vonjem breskve, 300 ml; Cena: 0,90 €; Osnovna cena: 300 ml (0,30 € za 100 ml); dm znamka grafika, Verpackung größer/gleich 70% Recyclinganteil Grafik; 3,982 od 5 zvezdic pri 108 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalno0,90 €300 ml (0,30 € za 100 ml)Dobavljivo
- Blagovna znamka: alverde NATURKOSMETIK; Ime izdelka: Solni piling na oljni osnovi, 250 g; Cena: 3,95 €; Osnovna cena: 250 g (1,58 € za 100 g); dm znamka grafika; 4,336 od 5 zvezdic pri 122 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalno3,95 €250 g (1,58 € za 100 g)Dobavljivo
- Blagovna znamka: alverde NATURKOSMETIK; Ime izdelka: Glos za ustnice Juicy Lips Rosehip, 8 ml; Cena: 3,45 €; Osnovna cena: 1 kos (3,45 € za 1 kos); dm znamka grafika; 4,265 od 5 zvezdic pri 49 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalno3,45 €1 kos (3,45 € za 1 kos)Dobavljivo
- Blagovna znamka: Balea PROFESSIONAL; Ime izdelka: Negovalna maska za sive, bele in posvetljene lase SILBER GLANZ, 20 ml; Cena: 0,49 €; Osnovna cena: 20 ml (2,45 € za 100 ml); dm znamka grafika; 4,364 od 5 zvezdic pri 66 oceni; Razpoložljivost: Status rdeč Ni na voljo na spletu, Status siv Izberite dm prodajalno0,49 €20 ml (2,45 € za 100 ml)Ni na voljo na spletu
- Blagovna znamka: Balea; Ime izdelka: Obrazni tonik s salicilno kislino in s cinkom, 200 ml; Cena: 2,15 €; Osnovna cena: 200 ml (1,08 € za 100 ml); dm znamka grafika; 4,208 od 5 zvezdic pri 106 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalno2,15 €200 ml (1,08 € za 100 ml)Dobavljivo
Konec seznama
Kaj je mikroplastika?
Trenutno se v javnosti veliko razpravlja o pojmu »mikroplastika«. Kljub temu pa so dejstva o tem pojmu, ki se pogosto uporablja posplošeno in nepojasnjeno, veliko bolj zapletena, kot se zdi na prvi pogled. Prav zato pri dm-u poskušamo zagotoviti več jasnosti.
Do danes ni splošno sprejete opredelitve pojma »mikroplastika«. Zato pri dm-u sledimo pojasnilu nemške Zvezne agencije za okolje, ki »mikroplastiko« opisuje kot trde, v vodi netopne plastične mikrodelce, velike pet milimetrov (mm) ali manj.
Kako mikroplastika pristane v okolju?
Izvor plastičnih mikrodelcev v našem okolju je različen. Na splošno razlikujemo med sekundarno in primarno mikroplastiko:
- Sekundarna mikroplastika označuje majhne plastične delce, ki nastanejo ob zmanjševanju večjih plastičnih delov. To se lahko zgodi zaradi vremenskih vplivov ali obrabe. Študija, ki jo je naročila nemška Zvezna agencija za okolje, je pokazala, da je zlasti razgradnja večjih plastičnih delov (»makroplastike«) najpomembnejši vir plastičnih mikrodelcev, ki vstopajo v oceane. Poleg tega sta na primer obraba pnevmatik in odpadanje vlaken med pranjem sintetičnega tekstila še posebej pomembna vira plastičnih mikrodelcev.
- Primarna »mikroplastika« so plastični mikrodelci, ki so že proizvedeni majhni. To so lahko na primer peleti, ki so osnovni material za proizvodnjo plastike, ali pa se pojavljajo kot sestavni del kozmetičnih izdelkov, ki imajo učinek pilinga..
Sintetični polimeri na preizkušnji
V nekaterih primerih se v okviru »mikroplastike« obravnavajo tudi v vodotopni sintetični polimeri. Vendar je razlikovanje pomembno in potrebno, saj imajo različne skupine snovi različne fizikalne lastnosti. Glede na trenutno stanje raziskav sintetičnih polimerov v vodah niso odkrili. So vodotopni in niso tako odporni kot plastični mikrodelci. Njihova lastnost naj bi bila, da ne vstopijo v čistilne naprave. Med drugim se uporabljajo kot stabilizatorji ali zgoščevalci v izdelkih ter tako prispevajo h kakovosti in varnosti izdelkov. Omogočajo na primer boljše doziranje, kar preprečuje trošenje izdelkov.
»Ker si nenehno prizadevamo za nadaljnji razvoj izdelkov dm znamk, se ukvarjamo tudi s sintetičnimi polimeri. Trenutno smo na primer v tesnem stiku z našimi partnerji in strokovnjaki, da bi nadomestili sintetične polimere v dm izdelkih, seveda kolikor je to ob upoštevanju varnosti in kakovosti naših izdelkov mogoče," pojasnjuje Harald Bauer, član vodstva, odgovoren za resor marketing in nabava.
Vendar pa obstajajo tudi izdelki, pri katerih zamenjava vodotopnih polimerov zaradi posebnih značilnosti izdelka še ni mogoča. Razvoj dobrih in varnih alternativ je namreč dolgoročen proces. Pri iskanju nadomestkov je vedno treba zagotoviti, da nimajo negativnih učinkov na ljudi in okolje.