Glavna navigacijaNavigacija po kategorijahGlavna vsebina

dm na poti do podnebne nevtralnosti

Prvo skupno trajnostno poročilo za vseh 14 držav

slika

dm drogerie markt prvič predstavlja skupno trajnostno poročilo za vseh 14 držav skupine dm. dm s tem utrjuje svoj cilj, da do leta 2045 doseže neto ničelne emisije. V ospredju so ukrepi za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov v celotni vrednostni verigi, inovativni pristopi, kot je recikliranje CO₂, ter spodbujanje okolju prijaznih rešitev pakiranja.

Ljubljana, 11. junij 2025 – Danes je tudi v Sloveniji objavljeno Trajnostno poročilo za poslovno leto 2023/2024. Poročilo prvič povzema trajnostne aktivnosti vseh 14 podjetij dm skupine, da bi kot gospodarska skupnost pozitivno oblikovali prihodnost.

„Mednarodna projektna ekipa je delovala s ciljem, da s pripravo poročila ne izpolnjujemo le uradne dolžnosti, temveč to obveznost nadgradimo s smislom – ustvarjena transparentnost nam pomaga prepoznati ključna področja delovanja in še bolj usmerjeno izvajati ukrepe. Poleg tega prikazuje, koliko dragocenih in edinstvenih projektov poteka v vseh dm državah. To navdihuje ljudi na različnih področjih poslovanja, da si želijo delati še bolje,“ poudarja Harald Bauer, predsedujoči član vodstva podjetja dm.

dm si prizadeva za neto ničelne emisije do leta 2045 

V letu 2023 je dm skupina pridobila 67 odstotkov svoje energije iz obnovljivih virov, kar predstavlja povečanje za tri odstotke v primerjavi s prejšnjim letom. Večina emisij toplogrednih plinov nastane v višjem in nižjem delu vrednostne verige, kot je proizvodnja dm blagovnih znamk. Zato dm skupaj s svojimi partnerji identificira potenciale za zmanjšanje in izvaja konkretne ukrepe. V lastnem okolju že 78 lokacij oskrbujejo s sončno energijo – od posameznih prodajaln do pisarniških in logističnih centrov. Poleg tega dm izvaja pilotne projekte za trajnostno načrtovanje transporta in prevozna sredstva, kot so vodikovi in električni kamioni. 

dm skupina želi do leta 2045 doseči neto ničelne emisije. Ta cilj podjetja je neodvisen od morebitnih razlik v nacionalni zakonodaji. Z uporabo štiristopenjske okoljske strategije – ekološka bilanca, preprečevanje, zmanjševanje, ustvarjanje okoljskih vrednot – je dm prepričan, da je na pravi poti.

Embalaža: strateški pristop „brez odpadkov“

Pri dm blagovnih znamkah si prizadevamo, da bi uporabili le toliko materiala, kolikor je potrebno za zaščito izdelka. Na področju plastičnih embalaž je bila v letu 2023 v primerjavi z letom 2018 in v razmerju do prihodkov poraba materialov zmanjšana za skoraj 30 odstotkov. Poleg tega je konec leta 2023 43 odstotkov količine plastične embalaže dm blagovnih znamk iz recikliranega materiala, glede na razporeditev količin na nemškem trgu. „Da bo v prihodnje na voljo dovolj reciklatov, nenehno povečujemo reciklabilnost embalaž naših dm blagovnih znamk,“ pojasnjuje Marlene Draschwandtner, vodja strokovnega področja mednarodni sortiment v podjetju dm.

Kot inovativni vir surovin dm skupaj s projektnim partnerjem LanzaTech reciklira CO₂ iz industrijskih plinov – na primer iz proizvodnje jekla – in ga pretvarja v bioetanol. Ta se uporablja za proizvodnjo plastike. S sistemom uravnoteženja količin* na primer približno tretjina plastike pri embalaži izdelka Denkmit Ultra Sensitive detergent za ročno pomivanj posode izvira iz recikliranega CO₂.

Kodeks trajnosti, ki ga je podpisala večina dm proizvodnih partnerjev

S svojim kodeksom trajnosti dm skupaj s svojimi proizvodnimi partnerji zagotavlja izvajanje strategije trajnosti dm blagovnih znamk ter trajnostno ravnanje s kritičnimi surovinami. Do sedaj se je kodeksu zavezalo 94 odstotkov partnerjev, ki so proizvajalci dm blagovnih znamk.

„Glede človekovih pravic, je stališče dm-a jasno: podjetje je soodgovorno za ljudi, ki delajo v vrednostnih verigah za dm. Še naprej želimo spodbujati odgovornost na področju spoštovanja človekovih pravic in okolja ter skrbeti za njeno realizacijo ob upoštevanju tveganj,“ poudarja Marlene Draschwandtner.

Za dostopne ekološke izdelke in svobodo izbire na policah

Znamka dmBio danes obsega približno 650 izdelkov in je najbolj rastoča dm blagovna znamka. 100 odstotkov dmBio izdelkov je certificiranih z ekološkim logotipom EU. V celotni dm skupini znaša delež prihodkov dmBio izdelkov na celotnem področju hrane 81 odstotkov. „V časih, ko morajo mnoge družine bolj paziti na proračun, želimo prispevati k temu, da ostanejo ekološki izdelki dostopni in da kupcem omogočimo svobodno izbiro trajnostnih izdelkov,“ poudarja Harald Bauer.

*Uravnoteženje količin je rezultat bilanciranja mas. Pri tem se natančno meri in dokumentira količina konvencionalno proizvedenih surovin in količina certificiranih trajnostno proizvedenih surovin pred njihovim mešanjem. To poenostavi proizvodne procese in hkrati zagotavlja, da so skupno gledano podatki o trajnostnih surovinah pravilni.

Slike priložene k sporočilu:

Kontakt za medije:

dm drogerie markt d.o.o.
Litostrojska cesta 48, 1000 Ljubljana
T: +386 (1) 51 32 800
e-mail: pr@dm.si