Glavna navigacijaNavigacija po kategorijahGlavna vsebina

Lepotni ideali po svetu 

Lepota je večplasten pojem, ki se je skozi zgodovino in v različnih kulturah vedno znova spreminjal. Lepotni ideali ne odražajo le preferenc glede estetike, temveč prikazujejo tudi družbeni, kulturni in zgodovinski razvoj. Oglejmo si koncept lepote po svetu in kako se je dojemanje lepote spreminjalo skozi čas – od starodavnih lepotnih idealov do sodobnega medijskega blišča. 

dm-drogeriemarkt

dm drogerie markt d.o.o.

Čas branja 5 Min.

12. 5. 2025

Ženske v kopalkah s cvetličnimi pričeskami pozirajo v studiu.

Kaj so lepotni ideali? 

Lepotni ideali so stari kot človeštvo samo. Že antični pesniki so hvalili lepoto nekaterih boginj in resničnih žensk, ki so jih upodabljali na kipih in slikah. Med najbolj znanimi antičnimi deli sta Miloška Venera in doprsni kip egipčanske kraljice Nefretete. Lepotnim idealom so bili podvrženi tudi moški. Grški in rimski bogovi so bili na primer upodobljeni kot atletski mišičnjaki, egipčanski faraoni pa so, da so se polepšali, uporabljali prefinjene lasulje in ličila,. 

Nekateri lepotni ideali se skozi čas skorajda niso spremenili – enakomerne obrazne poteze, polne ustnice in čista koža že od nekdaj veljajo za lepe. Obstajajo pa določeni lepotni ideali, ki so se vedno znova spreminjali. Postavljali so jih med drugim tudi umetniki, ki so s svojimi slikami določili, kaj je v določenem obdobju veljalo za lepo, ali pa so lepotni trend določale slavne in znane osebnosti tistega obdobja. 

Lepotni ideali skozi čas 

Verjetno najbolj znan primer spreminjanja lepotnih idealov v zahodni kulturi je odnos do telesne teže – v veliki meri predvsem med ženskami, a ne izključno. 

Bujni starodavni lepotni ideali 

Zgodnje upodobitve, kot je slavna Willendorfska Venera, so prikazovale zaobljena ženska telesa, ki so domnevno predstavljala idealno podobo plodne ženske. V antiki in pozneje v renesansi je prevladoval vitkejši, a še vedno okrogel tip telesa, nato pa je tudi sicer razkošno obdobje baroka slavilo predvsem bujna ženska telesa.  

Zgodnji novi vek z ozkimi pasovi 

Kmalu zatem pa se je dojemanje lepote spremenilo, od žensk se je namreč v zgodnjem novem veku od 17. stoletja dalje od žensk pričakovalo, da bodo v pasu čim ožje – pri tem naj bi si pomagale s tesno šivanimi korzeti. Ker so takratna oblačila pokrivala tako rekoč celotno telo, sta bila izpostavljena obraz in dekolte v središču pozornosti. Ženske so porabile ogromno časa za urejanje pričeske, ki so jo krasile z nakitom, obraz pa je bil močno naličen. 

Lepota v 20. stoletju 

V 20. stoletju so se lepotni ideali spreminjali vedno hitreje, tudi po zaslugi medijev. Eden najbolj znanih (in najbolj kontroverznih) trendov v zadnjih desetletjih so bila izjemno vitka in ploha ženska telesa. V začetku 21. stoletja pa je postalo priljubljeno gibanje »Body Positivity« (pozitiven odnos do telesa), čigar ideja je, da se osvobodimo lepotnih idealov in začnemo sprejemati same sebe in svoje telo z vsemi morebitnimi pomanjkljivostmi. 

Lepota po svetu 

Lepotni ideali se med posameznimi kulturami razlikujejo in odražajo različne predstave o lepoti, ki obstajajo v različnih delih sveta. Medtem ko v nekaterih družbah vitka telesa veljajo za privlačna, imajo v drugih delih sveta prednost postave z oblinami in izrazite obrazne poteze. Poleg tega pri opredelitvi lepote pomembno vlogo igrajo tudi kulturne tradicije in zgodovinski vplivi. V nekaterih avtohtonih latinskoameriških kulturah na primer tetovaže in telesne modifikacije veljajo kot znak lepote in moči, medtem ko sta v zahodnih družbah pogosto najbolj zaželena mladosten videz in vitko telo. Zaradi globalizacije in poenotenja pop kulture se lepotni ideali vse bolj usklajujejo med seboj. Za moške so zlasti svetovno priljubljeni športniki ter glasbene in filmske zvezde tisti, ki določajo trenutni modni videz. Pri ženskah pa se je povečalo zanimanje za vzhodnoazijske lepotne ideale. Vse bolj priljubljen je na primer japonski videz ličenja kawaii. 

Lepotni ideali kot simbol 

Klasični lepotni ideali v drugih delih sveta pogosto temeljijo na enaki želji po prepoznavnosti in impresivnem videzu kot pri nas. V hladni in deževni Srednji Evropi zagorelost velja za znak blaginje, saj se zdi, da imajo zagoreli ljudje denar in čas za počitnice. Veliko ljudi si zato v tistih krajih pomaga z losjonom za samoporjavitev. 

V državah, kjer veliko žensk še vedno dela zunaj na poljih, je ravno obratno. Tam za lepotni ideal velja bela koža. Ta namreč nakazuje, da tem ženskam ni treba delati na poljih in so zato nedvomno bogate. V Aziji in Afriki za posvetlitev kože uporabljajo kreme. 

Predvsem v regijah, ki so še vedno močno patriarhalne, so del lepotnih idealov izjemno ženstvene postave z oblinami – velike prsi in polna zadnjica, pogosto v kombinaciji z izjemno ozkim pasom. S tem naj bi še bolj poudarili razlike med spoloma. 

Pojem lepote se ves čas spreminja 

Lepotni ideali se nenehno spreminjajo. To, kar danes pri nas ali v neki drugi kulturi velja za lepo, lahko jutri ali pa nekje drugje dojemajo povsem drugače. Trendi prihajajo in odhajajo, telo samo pa ni trend. Ozavestite miselnost, da prava lepota prihaja od znotraj. To vam lahko uspe s samozavestnim nastopom, pozitivnim duhom in prijaznim nasmehom. 

  1. Blagovna znamka: REVOLUTION; Ime izdelka: Tekoča podlaga Skin Silk Serum F1, 23 ml; Cena: 12,95 €; Osnovna cena: 1 kos (12,95 € za 1 kos); 3,2 od 5 zvezdic pri 15 oceniTekoča podlaga Skin Silk Serum F1 REVOLUTION
    12,95 €
    1 kos (12,95 € za 1 kos)
  2. Blagovna znamka: ACTIVE LUXE COSMETICS; Ime izdelka: Serum za rast trepalnic, 1,5 ml; Cena: 43,30 €; Osnovna cena: 1 kos (43,30 € za 1 kos); 3,8 od 5 zvezdic pri 5 oceniSerum za rast trepalnic ACTIVE LUXE COSMETICS
    43,30 €
    1 kos (43,30 € za 1 kos)
    ACTIVE LUXE COSMETICSSerum za rast trepalnic, 1,5 ml
    (5)
  3. Blagovna znamka: MAX FACTOR; Ime izdelka: Maskara za volumen z zamenljivim polnilom False Lash Effect Supreme Recharge, 9 ml; Cena: 15,45 €; Osnovna cena: 1 kos (15,45 € za 1 kos); 4,649 od 5 zvezdic pri 613 oceniMaskara za volumen z zamenljivim polnilom False Lash Effect Supreme Recharge  MAX FACTOR
    15,45 €
    1 kos (15,45 € za 1 kos)
  4. Blagovna znamka: L'ORÉAL PARiS; Ime izdelka: Sprej za fiksiranje ličil Infaillible 3-second Setting Mist, 75 ml; Cena: 9,95 €; Osnovna cena: 1 kos (9,95 € za 1 kos); 4,034 od 5 zvezdic pri 29 oceniSprej za fiksiranje ličil Infaillible 3-second Setting Mist L'ORÉAL PARiS
    9,95 €
    1 kos (9,95 € za 1 kos)
    + 1 dodatna velikost
  5. Blagovna znamka: L'ORÉAL PARiS; Ime izdelka: Maskara za volumen trepalnic Panorama, 9,9 ml; Cena: 15,10 €; Osnovna cena: 1 kos (15,10 € za 1 kos); 4,671 od 5 zvezdic pri 1.407 oceniMaskara za volumen trepalnic Panorama L'ORÉAL PARiS
    15,10 €
    1 kos (15,10 € za 1 kos)
  6. Blagovna znamka: L'ORÉAL PARiS; Ime izdelka: Maskara Telescopic, Magnetic Black, 8 ml; Cena: 14,95 €; Osnovna cena: 1 kos (14,95 € za 1 kos); 4,104 od 5 zvezdic pri 192 oceniMaskara Telescopic, Magnetic Black L'ORÉAL PARiS
    14,95 €
    1 kos (14,95 € za 1 kos)
  7. Blagovna znamka: MAX FACTOR; Ime izdelka: Maskara 2000 Calorie Dramatic Volume Black, 9 ml; Cena: 11,45 €; Osnovna cena: 1 kos (11,45 € za 1 kos); 4,52 od 5 zvezdic pri 150 oceniMaskara 2000 Calorie Dramatic Volume Black MAX FACTOR
    11,45 €
    1 kos (11,45 € za 1 kos)
  8. Blagovna znamka: ebelin; Ime izdelka: Pinceta s poševno konico in z mehkim držalom, več različic, 1 kos; Cena: 2,10 €; Osnovna cena: 1 kos (2,10 € za 1 kos); dm znamka grafika; 4,128 od 5 zvezdic pri 148 oceniPinceta s poševno konico in z mehkim držalom, več različic ebelin
    dm znamka grafika
    2,10 €
    1 kos (2,10 € za 1 kos)
  9. Blagovna znamka: MAX FACTOR; Ime izdelka: Maskara Masterpiece 2v1 Lash WOW, 12 ml; Cena: 15,60 €; Osnovna cena: 1 kos (15,60 € za 1 kos); 4,65 od 5 zvezdic pri 847 oceniMaskara Masterpiece 2v1 Lash WOW MAX FACTOR
    15,60 €
    1 kos (15,60 € za 1 kos)
  10. Blagovna znamka: L'ORÉAL PARiS; Ime izdelka: Maskara Paradise Big Deal, 6,4 ml; Cena: 14,95 €; Osnovna cena: 1 kos (14,95 € za 1 kos); 3,959 od 5 zvezdic pri 73 oceniMaskara Paradise Big Deal  L'ORÉAL PARiS
    14,95 €
    1 kos (14,95 € za 1 kos)
  11. Blagovna znamka: MAYBELLINE NEW YORK; Ime izdelka: Maskara Colossal Bubble, 10 ml; Cena: 10,65 €; Osnovna cena: 1 kos (10,65 € za 1 kos); 3,218 od 5 zvezdic pri 119 oceniMaskara Colossal Bubble MAYBELLINE NEW YORK
    10,65 €
    1 kos (10,65 € za 1 kos)
    MAYBELLINE NEW YORKMaskara Colossal Bubble, 10 ml
    (119)
  12. Blagovna znamka: ebelin; Ime izdelka: Britvica za oblikovanje obrvi, več različic, 3 kos; Cena: 3,95 €; Osnovna cena: 3 kos (1,32 € za 1 kos); dm znamka grafika; 0 od 5 zvezdic pri 0 oceniBritvica za oblikovanje obrvi, več različic ebelin
    dm znamka grafika
    3,95 €
    3 kos (1,32 € za 1 kos)
  13. Blagovna znamka: MAYBELLINE NEW YORK; Ime izdelka: Vodoodporna maskara Lash Sensational Sky High Black, 9,5 ml; Cena: 11,65 €; Osnovna cena: 1 kos (11,65 € za 1 kos); 4,124 od 5 zvezdic pri 412 oceniVodoodporna maskara Lash Sensational Sky High Black MAYBELLINE NEW YORK
    11,65 €
    1 kos (11,65 € za 1 kos)
  14. Blagovna znamka: Melem; Ime izdelka: Balzam za ustnice z dragocenimi olji, 4,5 g; Cena: 3,70 €; Osnovna cena: 4,5 g (8,22 € za 10 g); 5 od 5 zvezdic pri 11 oceniBalzam za ustnice z dragocenimi olji Melem
    3,70 €
    4,5 g (8,22 € za 10 g)
  15. Blagovna znamka: AFRODITA; Ime izdelka: Obarvana zaščitna BB krema Anti-Age UNIVERSAL Shade, ZF 30, 30 ml; Cena: 11,95 €; Osnovna cena: 30 ml (3,98 € za 10 ml); 4,667 od 5 zvezdic pri 6 oceniObarvana zaščitna BB krema Anti-Age UNIVERSAL Shade, ZF 30 AFRODITA
    11,95 €
    30 ml (3,98 € za 10 ml)
  16. Blagovna znamka: ebelin; Ime izdelka: Klešče za odstranjevanje obnohtne kožice, več različic, 1 kos; Cena: 7,15 €; Osnovna cena: 1 kos (7,15 € za 1 kos); dm znamka grafika, Verpackung größer/gleich 70% Recyclinganteil Grafik; 2,971 od 5 zvezdic pri 140 oceniKlešče za odstranjevanje obnohtne kožice, več različic ebelin
    dm znamka grafika
    7,15 €
    1 kos (7,15 € za 1 kos)
  17. Blagovna znamka: ebelin; Ime izdelka: Odstranjevalec laka za nohte z acetonom, z vonjem aloe vere, 125 ml; Cena: 0,95 €; Osnovna cena: 125 ml (0,76 € za 100 ml); dm znamka grafika; 4,708 od 5 zvezdic pri 161 oceniOdstranjevalec laka za nohte z acetonom, z vonjem aloe vere ebelin
    dm znamka grafika
    0,95 €
    125 ml (0,76 € za 100 ml)
  18. Blagovna znamka: ebelin; Ime izdelka: Škarje za obnohtno kožico iz nerjavečega jekla, 1 kos; Cena: 7,45 €; Osnovna cena: 1 kos (7,45 € za 1 kos); dm znamka grafika, Verpackung größer/gleich 70% Recyclinganteil Grafik; 4,156 od 5 zvezdic pri 90 oceniŠkarje za obnohtno kožico iz nerjavečega jekla ebelin
    dm znamka grafika
    7,45 €
    1 kos (7,45 € za 1 kos)
  19. Blagovna znamka: labello; Ime izdelka: Balzam za ustnice Original, 4,8 g; Cena: 2,45 €; Osnovna cena: 4,8 g (5,10 € za 10 g); 4,75 od 5 zvezdic pri 12 oceniBalzam za ustnice Original labello
    2,45 €
    4,8 g (5,10 € za 10 g)
  20. Blagovna znamka: SKIN1004; Ime izdelka: Vlažilna krema za obraz Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum, ZF 50+, 50 ml; Cena: 22,90 €; Osnovna cena: 50 ml (4,58 € za 10 ml); 5 od 5 zvezdic pri 1 oceniVlažilna krema za obraz Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum, ZF 50+ SKIN1004
    22,90 €
    50 ml (4,58 € za 10 ml)

Konec seznama