Glavna navigacijaNavigacija po kategorijahGlavna vsebina

Lepotni ideali po svetu 

Lepota je večplasten pojem, ki se je skozi zgodovino in v različnih kulturah vedno znova spreminjal. Lepotni ideali ne odražajo le preferenc glede estetike, temveč prikazujejo tudi družbeni, kulturni in zgodovinski razvoj. Oglejmo si koncept lepote po svetu in kako se je dojemanje lepote spreminjalo skozi čas – od starodavnih lepotnih idealov do sodobnega medijskega blišča. 

dm-drogeriemarkt

dm drogerie markt d.o.o.

Čas branja 5 Min.

12. 5. 2025

Ženske v kopalkah s cvetličnimi pričeskami pozirajo v studiu.

Kaj so lepotni ideali? 

Lepotni ideali so stari kot človeštvo samo. Že antični pesniki so hvalili lepoto nekaterih boginj in resničnih žensk, ki so jih upodabljali na kipih in slikah. Med najbolj znanimi antičnimi deli sta Miloška Venera in doprsni kip egipčanske kraljice Nefretete. Lepotnim idealom so bili podvrženi tudi moški. Grški in rimski bogovi so bili na primer upodobljeni kot atletski mišičnjaki, egipčanski faraoni pa so, da so se polepšali, uporabljali prefinjene lasulje in ličila,. 

Nekateri lepotni ideali se skozi čas skorajda niso spremenili – enakomerne obrazne poteze, polne ustnice in čista koža že od nekdaj veljajo za lepe. Obstajajo pa določeni lepotni ideali, ki so se vedno znova spreminjali. Postavljali so jih med drugim tudi umetniki, ki so s svojimi slikami določili, kaj je v določenem obdobju veljalo za lepo, ali pa so lepotni trend določale slavne in znane osebnosti tistega obdobja. 

Lepotni ideali skozi čas 

Verjetno najbolj znan primer spreminjanja lepotnih idealov v zahodni kulturi je odnos do telesne teže – v veliki meri predvsem med ženskami, a ne izključno. 

Bujni starodavni lepotni ideali 

Zgodnje upodobitve, kot je slavna Willendorfska Venera, so prikazovale zaobljena ženska telesa, ki so domnevno predstavljala idealno podobo plodne ženske. V antiki in pozneje v renesansi je prevladoval vitkejši, a še vedno okrogel tip telesa, nato pa je tudi sicer razkošno obdobje baroka slavilo predvsem bujna ženska telesa.  

Zgodnji novi vek z ozkimi pasovi 

Kmalu zatem pa se je dojemanje lepote spremenilo, od žensk se je namreč v zgodnjem novem veku od 17. stoletja dalje od žensk pričakovalo, da bodo v pasu čim ožje – pri tem naj bi si pomagale s tesno šivanimi korzeti. Ker so takratna oblačila pokrivala tako rekoč celotno telo, sta bila izpostavljena obraz in dekolte v središču pozornosti. Ženske so porabile ogromno časa za urejanje pričeske, ki so jo krasile z nakitom, obraz pa je bil močno naličen. 

Lepota v 20. stoletju 

V 20. stoletju so se lepotni ideali spreminjali vedno hitreje, tudi po zaslugi medijev. Eden najbolj znanih (in najbolj kontroverznih) trendov v zadnjih desetletjih so bila izjemno vitka in ploha ženska telesa. V začetku 21. stoletja pa je postalo priljubljeno gibanje »Body Positivity« (pozitiven odnos do telesa), čigar ideja je, da se osvobodimo lepotnih idealov in začnemo sprejemati same sebe in svoje telo z vsemi morebitnimi pomanjkljivostmi. 

Lepota po svetu 

Lepotni ideali se med posameznimi kulturami razlikujejo in odražajo različne predstave o lepoti, ki obstajajo v različnih delih sveta. Medtem ko v nekaterih družbah vitka telesa veljajo za privlačna, imajo v drugih delih sveta prednost postave z oblinami in izrazite obrazne poteze. Poleg tega pri opredelitvi lepote pomembno vlogo igrajo tudi kulturne tradicije in zgodovinski vplivi. V nekaterih avtohtonih latinskoameriških kulturah na primer tetovaže in telesne modifikacije veljajo kot znak lepote in moči, medtem ko sta v zahodnih družbah pogosto najbolj zaželena mladosten videz in vitko telo. Zaradi globalizacije in poenotenja pop kulture se lepotni ideali vse bolj usklajujejo med seboj. Za moške so zlasti svetovno priljubljeni športniki ter glasbene in filmske zvezde tisti, ki določajo trenutni modni videz. Pri ženskah pa se je povečalo zanimanje za vzhodnoazijske lepotne ideale. Vse bolj priljubljen je na primer japonski videz ličenja kawaii. 

Lepotni ideali kot simbol 

Klasični lepotni ideali v drugih delih sveta pogosto temeljijo na enaki želji po prepoznavnosti in impresivnem videzu kot pri nas. V hladni in deževni Srednji Evropi zagorelost velja za znak blaginje, saj se zdi, da imajo zagoreli ljudje denar in čas za počitnice. Veliko ljudi si zato v tistih krajih pomaga z losjonom za samoporjavitev. 

V državah, kjer veliko žensk še vedno dela zunaj na poljih, je ravno obratno. Tam za lepotni ideal velja bela koža. Ta namreč nakazuje, da tem ženskam ni treba delati na poljih in so zato nedvomno bogate. V Aziji in Afriki za posvetlitev kože uporabljajo kreme. 

Predvsem v regijah, ki so še vedno močno patriarhalne, so del lepotnih idealov izjemno ženstvene postave z oblinami – velike prsi in polna zadnjica, pogosto v kombinaciji z izjemno ozkim pasom. S tem naj bi še bolj poudarili razlike med spoloma. 

Pojem lepote se ves čas spreminja 

Lepotni ideali se nenehno spreminjajo. To, kar danes pri nas ali v neki drugi kulturi velja za lepo, lahko jutri ali pa nekje drugje dojemajo povsem drugače. Trendi prihajajo in odhajajo, telo samo pa ni trend. Ozavestite miselnost, da prava lepota prihaja od znotraj. To vam lahko uspe s samozavestnim nastopom, pozitivnim duhom in prijaznim nasmehom. 

  1. Blagovna znamka: REVOLUTION; Ime izdelka: Tekoča podlaga Skin Silk Serum F1, 23 ml; Cena: 12,95 €; Osnovna cena: 1 kos (12,95 € za 1 kos); 3,143 od 5 zvezdic pri 14 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoTekoča podlaga Skin Silk Serum F1 REVOLUTION
    12,95 €
    1 kos (12,95 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  2. Blagovna znamka: ACTIVE LUXE COSMETICS; Ime izdelka: Serum za rast trepalnic, 1,5 ml; Cena: 43,30 €; Osnovna cena: 1 kos (43,30 € za 1 kos); 4,5 od 5 zvezdic pri 4 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoSerum za rast trepalnic ACTIVE LUXE COSMETICS
    43,30 €
    1 kos (43,30 € za 1 kos)
    ACTIVE LUXE COSMETICSSerum za rast trepalnic, 1,5 ml
    (4)
    Dobavljivo
  3. Blagovna znamka: MAX FACTOR; Ime izdelka: Maskara za volumen z zamenljivim polnilom False Lash Effect Supreme Recharge, 9 ml; Cena: 15,45 €; Osnovna cena: 1 kos (15,45 € za 1 kos); 4,648 od 5 zvezdic pri 611 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoMaskara za volumen z zamenljivim polnilom False Lash Effect Supreme Recharge  MAX FACTOR
    15,45 €
    1 kos (15,45 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  4. Blagovna znamka: L'ORÉAL PARiS; Ime izdelka: Sprej za fiksiranje ličil Infaillible 3-second Setting Mist, 75 ml; Cena: 9,95 €; Osnovna cena: 1 kos (9,95 € za 1 kos); 3,963 od 5 zvezdic pri 27 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoSprej za fiksiranje ličil Infaillible 3-second Setting Mist L'ORÉAL PARiS
    9,95 €
    1 kos (9,95 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  5. Blagovna znamka: L'ORÉAL PARiS; Ime izdelka: Maskara za volumen trepalnic Panorama, 9,9 ml; Cena: 15,10 €; Osnovna cena: 1 kos (15,10 € za 1 kos); 4,674 od 5 zvezdic pri 1.401 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoMaskara za volumen trepalnic Panorama L'ORÉAL PARiS
    15,10 €
    1 kos (15,10 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  6. Blagovna znamka: Soft&Sicher; Ime izdelka: Papirnati robčki, 4-slojni, več različic, 100 kos; Cena: 1,25 €; Osnovna cena: 100 kos (1,25 € za 100 kos); dm znamka grafika, Verpackung größer/gleich 70% Recyclinganteil Grafik; 4,362 od 5 zvezdic pri 580 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoPapirnati robčki, 4-slojni, več različic Soft&Sicher
    dm znamka grafika
    1,25 €
    100 kos (1,25 € za 100 kos)
    Dobavljivo
  7. Blagovna znamka: L'ORÉAL PARiS; Ime izdelka: Maskara Telescopic, Magnetic Black, 8 ml; Cena: 14,95 €; Osnovna cena: 1 kos (14,95 € za 1 kos); 4,1 od 5 zvezdic pri 191 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoMaskara Telescopic, Magnetic Black L'ORÉAL PARiS
    14,95 €
    1 kos (14,95 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  8. Blagovna znamka: MAX FACTOR; Ime izdelka: Maskara 2000 Calorie Dramatic Volume Black, 9 ml; Cena: 11,45 €; Osnovna cena: 1 kos (11,45 € za 1 kos); 4,52 od 5 zvezdic pri 148 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoMaskara 2000 Calorie Dramatic Volume Black MAX FACTOR
    11,45 €
    1 kos (11,45 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  9. Blagovna znamka: L'ORÉAL PARiS; Ime izdelka: Maskara Paradise Big Deal, 6,4 ml; Cena: 14,95 €; Osnovna cena: 1 kos (14,95 € za 1 kos); 4,042 od 5 zvezdic pri 71 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoMaskara Paradise Big Deal  L'ORÉAL PARiS
    14,95 €
    1 kos (14,95 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  10. Blagovna znamka: BOURJOIS PARIS; Ime izdelka: Maskara Twist Up The Volume, Ultra Black, 8 ml; Cena: 14,55 €; Osnovna cena: 1 kos (14,55 € za 1 kos); 4,625 od 5 zvezdic pri 8 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoMaskara Twist Up The Volume, Ultra Black  BOURJOIS PARIS
    14,55 €
    1 kos (14,55 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  11. Blagovna znamka: ebelin; Ime izdelka: Pinceta s poševno konico in z mehkim držalom, več različic, 1 kos; Cena: 2,10 €; Osnovna cena: 1 kos (2,10 € za 1 kos); dm znamka grafika; 4,116 od 5 zvezdic pri 146 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoPinceta s poševno konico in z mehkim držalom, več različic ebelin
    dm znamka grafika
    2,10 €
    1 kos (2,10 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  12. Blagovna znamka: MAX FACTOR; Ime izdelka: Maskara Masterpiece 2v1 Lash WOW, 12 ml; Cena: 15,60 €; Osnovna cena: 1 kos (15,60 € za 1 kos); 4,65 od 5 zvezdic pri 847 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoMaskara Masterpiece 2v1 Lash WOW MAX FACTOR
    15,60 €
    1 kos (15,60 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  13. Blagovna znamka: MAYBELLINE NEW YORK; Ime izdelka: Vodoodporna maskara Lash Sensational Sky High Black, 9,5 ml; Cena: 11,65 €; Osnovna cena: 1 kos (11,65 € za 1 kos); 4,134 od 5 zvezdic pri 397 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoVodoodporna maskara Lash Sensational Sky High Black MAYBELLINE NEW YORK
    11,65 €
    1 kos (11,65 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  14. Blagovna znamka: ebelin; Ime izdelka: Britvica za oblikovanje obrvi, več različic, 3 kos; Cena: 3,95 €; Osnovna cena: 3 kos (1,32 € za 1 kos); dm znamka grafika; 0 od 5 zvezdic pri 0 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoBritvica za oblikovanje obrvi, več različic ebelin
    dm znamka grafika
    3,95 €
    3 kos (1,32 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  15. Blagovna znamka: AFRODITA; Ime izdelka: Obarvana zaščitna BB krema Anti-Age UNIVERSAL Shade, ZF 30, 30 ml; Cena: 11,35 €; Osnovna cena: 30 ml (3,78 € za 10 ml); 4,667 od 5 zvezdic pri 6 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoObarvana zaščitna BB krema Anti-Age UNIVERSAL Shade, ZF 30 AFRODITA
    11,35 €
    30 ml (3,78 € za 10 ml)
    Dobavljivo
  16. Blagovna znamka: CATRICE; Ime izdelka: Primer za obraz Aqua Splash, 30 ml; Cena: 2,99 €; Osnovna cena: 1 kos (2,99 € za 1 kos); 4,679 od 5 zvezdic pri 140 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoPrimer za obraz Aqua Splash CATRICE
    2,99 €
    1 kos (2,99 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  17. Blagovna znamka: MAYBELLINE NEW YORK; Ime izdelka: Maskara Colossal Bubble, 10 ml; Cena: 10,65 €; Osnovna cena: 1 kos (10,65 € za 1 kos); null; 3,175 od 5 zvezdic pri 114 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoMaskara Colossal Bubble MAYBELLINE NEW YORK
    10,65 €
    1 kos (10,65 € za 1 kos)
    MAYBELLINE NEW YORKMaskara Colossal Bubble, 10 ml
    (114)
    Dobavljivo
  18. Blagovna znamka: Melem; Ime izdelka: Balzam za ustnice, 4,5 g; Cena: 3,70 €; Osnovna cena: 4,5 g (8,22 € za 10 g); 5 od 5 zvezdic pri 11 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoBalzam za ustnice Melem
    3,70 €
    4,5 g (8,22 € za 10 g)
    Dobavljivo
  19. Blagovna znamka: ebelin; Ime izdelka: Klešče za odstranjevanje obnohtne kožice, več različic, 1 kos; Cena: 7,15 €; Osnovna cena: 1 kos (7,15 € za 1 kos); dm znamka grafika, Verpackung größer/gleich 70% Recyclinganteil Grafik; 2,986 od 5 zvezdic pri 140 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoKlešče za odstranjevanje obnohtne kožice, več različic ebelin
    dm znamka grafika
    7,15 €
    1 kos (7,15 € za 1 kos)
    Dobavljivo
  20. Blagovna znamka: SKIN1004; Ime izdelka: Vlažilna krema za obraz Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum, ZF 50+, 50 ml; Cena: 19,50 €; Osnovna cena: 50 ml (3,90 € za 10 ml); 5 od 5 zvezdic pri 1 oceni; Razpoložljivost: Status zelen Dobavljivo, Status siv Izberite dm prodajalnoVlažilna krema za obraz Madagascar Centella Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum, ZF 50+ SKIN1004
    19,50 €
    50 ml (3,90 € za 10 ml)
    Dobavljivo

Konec seznama